Klachtenregeling

Rechten en plichten van de fysiotherapeut en de patiënt

De rechten en plichten van de fysiotherapeut en de patiënt zijn beschreven in de Wet op de Geneeskundige BehandelingsOvereenkomst, de WGBO. Een uitwerking hiervan is de Modelregeling Fysiotherapeut – Patiënt. Deze Modelregeling is door het KNGF met de NPCF gezamenlijk opgesteld. De Beroepsethiek en Gedragsregels voor de fysiotherapeut kunt u vinden in de KNGF-uitgave ‘Beroepsethiek en Gedragsregels voor de fysiotherapeut’. Zie de downloads onder het kopje ‘Algemeen’ en onder het kopje ‘Rechten en plichten’.

Klachten – informatie voor de patiënt

Heeft u een klachten over uw fysiotherapeut of andere therapeut ga dan in eerste instantie in gesprek met uw therapeut, eventueel met een derde persoon erbij. Als uw klacht niet naar tevredenheid in overleg opgelost kan worden heeft het Paramedisch Centrum Nieuwegein een klachtenregeling. U kunt dit navragen bij uw therapeut, baliemedewerkers of praktijkhouder.

U kunt ook informatie vinden in de wachtkamer van het Paramedisch Centrum Nieuwegein. Hier zijn folders uitgegeven door het KNGF hoe om te gaan met klachten.

Wilt u meer specifieke informatie over de diverse klachtmogelijkheden vinden kijk dan op de consumentensite www.defysiotherapeut.com.

Hoe maakt u een afspraak?

Een afspraak met de fysiotherapeut kan na een verwijzing van uw arts/specialist of direct (Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie). Bel met 030 – 6000202 of maak online een afspraak.